Thursday, July 12, 2012

Sehelaibaju untuk mereka

Assalamualaikum... Saya nak kongsi sesuatu untuk kawan2 semua...
Sekarang ni masing2 dah mula carik baju raya yang cantik2.. Ada yang tempah, ade yang shopping kat Bandung, ada yang beli sampai 2-3 helai... Awak2 ni macam mane pulak?? To be honest, baju raya sy tahun ni 4 pasang..hahaha... bukan ape, skali raya beli lebih sebab nak pakai pergi ke kelas and kot2 pasni keje kat ofis, kne pki bju kurung... Alhamdulillah sebab kite masih diberi peluang untuk beli baju raya cantik2... Warna, pattern, semua kite boleh tentukan sendiri...

Tapi......
Pernah tak kita terfikir mereka yang dekat rumah anak yatim tu?? haaaaaaa.... kite ni semakin lupa okeh, termasuk saya... Malam ni sy online facebook, tibe2 ada orang post pasal sebuah organisasi yang mengumpul baju melayu, baju kurung (yang baru) sebagai persiapan untuk anak2 yatim dan orang2 tua beraya.. Tapi kenapa pakaian yang kita bagi tu harus baru?? Ini kerana, organisasi tersebut inginkan keadilan.. Yela, kita ni pakai cantik2, stiap tahun pon baju raya mesti baru.. tak kan kita nak bagi kt anak2 yatim dan orang2 tu tu sume baju yang lama2... Kena lah adil..


Dengan niat yang baik, jom kita belikan pakaian yang cantik2 untuk mereka.. Jom join saya.. Yang berniaga pakaian tu pon blh bagi sepasang or berpasang2 kt mereka yang memerlukan.. Jangan hanya melihat.. Jangan hanya pikir orang lain akan tolong... hidup ni sia2 kalau kita tak share harta kita kepada anak2 yatim.. Sy nak tengok mereka ni happy... Anda pulak?? 

Kepada mereka yang nak join saya, boleh visit web rasmi mereka... Apa2 pertanyaan, mereka ade untuk menjawab.. sy pon ambil info daripada mereka juga.. Semoga niat baik kita ni akan berterusan, saya pon akan cuba bantu mereka yang memerlukan setiap tahun, InsyaAllah.. 


terima kasih sebab baca entry kali ni...
Wasalam..

p/s: Niat hanya berkongsi dan bantu mereka..



No comments:

Post a Comment

LinkLinkLink~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...